små tankar är lika bra som stora

Jag tror att man lätt fastnar i saker och jag tror att människor förändras. Åtminstone hoppas jag det. Alla har vi vart med om saker vi ångrar att vi gjorde, saker som vi går och grubblar på sen. Ibland tror jag man bara ska tänka på det man har just nu och inte fastna i det som var. Bara släppa det. Jag har svårt att släppa saker, jag går och funderar på det, tänker på det, men jag talar aldrig om det för något. Tankar för mig är personligt, en hemlighet för mig själv. Men en del hemligheter är jobbiga och bära på, men det som inte dödar en härdar än. Jag tror att man blir stark av sina tankar, bra som dåliga. Jag är iaf starkare idag än igår. Men när jag väl vänt på mina tankar, gnagt lite på dem inne i mitt huvud blir det lite ljusare. Så jag tror att människor måste se mer framåt inte så mycket bakåt. Kan det va tryggheten i att det som hänt i förflutna som gör det som kommer hända i framtiden, det man inte vet något om är så skrämmande. Jag ser varken framåt eller bakåt längre, jag lever för stunden. Hög på livet har jag hört många säga om mig. Kanske det, men jag är åtminsone lycklig och det är vad som räknas. Så lev livet fullt ut. 

Kommentarer
Postat av: therese

du är en sån stark människa , din personlighet , jag älskar den !

du är alltid så glad, ellerah , du verkar glad iaf.

Får du ett problem löser du det, bråkar aldrig med någon.. ååh ditt liv verkar underbart!

2009-07-16 @ 13:36:42
URL: http://tfransson.blogg.se/
Postat av: isabelle

tack, nu fick du mig att le ordentligt! :D jag har lärt mig att allt är lättare när man är glad och att bråka tjänar ingenting till och så har jag lärt mig att älska livet och uppskatta det jag har!

2009-07-16 @ 16:36:18
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0