19:27

Det är 1 minus ute, jag är inte en vintermänniska, åtminstone inte när jag har för lite kläder på mig. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, klok människa som sa det. Klokare är han som uppfann overallen, mindre klokt är det att ta på sig den när man är 17. Det var ju inte världens hiss när man var åtta, men skönt och varmt om baken skulle det va!

Så samtidigt som detta kalla väder drar in, drar mina tankar mot sommaren. Sommaren var bra, nej sommaren var bättre än bra. Men så tänker jag tillbaka på förra vintern. Många tankar som flög i mitt huvud, mycket nytt. Ack de misstag som inte för något gott med sig. Jag tror det var under vintern jag växte som person, jag fann dig och då fann jag mig själv. Ibland undrar jag om inte vintern miss bedöms. För utan vintern hade inte sommaren blivit som den blev, vi hade inte uppskattat värmen om inte kylan vart där och frusit ner våra kroppar.
Men denna vinter kommer jag inte va frusen.

Jag tänker gå i en tjock jacka, mössa, vantar, halsduk och ett leende. För oavsett hur kallt det är, må helvetet frysa till is, mitt hjärta kommer fortfarande va varmt där jag går.

Förmodligen den bästa dagen på sommaren, kanske en av de bästa i mitt liv.
Det var 30 grader, det var sol, det var i skärgården och det var du och jag.

Kommentarer
Postat av: Pojkvän

i vinter ska du inte behöva frysa älskling (a) jag ska värma dig och vi kommer få en underbar vinter tillsammans :) den sommaren kommer verkligen finnas kvar i minnet, en sommar man inte glömmer. det var så underbart, speciellt den dagen. du och jag <3

2009-10-13 @ 23:10:50
Postat av: isabelle

bara jag får va vid dina sida är jag nöjd (a) visst var den, jag längtar redan tills nästa sommar <3

2009-10-14 @ 16:58:20
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0