like death without the sleeping part

Igår spenderades dagen i Göteborg på jackjakt. Prova att säg jackjakt femton gånger i rad.
Lyckan var när jag för 1000 svenska riksdaler kammade hem en jacka plus en mössa. Kom hem till Skövde, köpte dricka, kollade på något halvdåligt på tv, fick må-illa-känsla, ont i magen och var allmänt halvdöd så Fredrik fick klia mig i huvudet tills jag somnade. Tydligen snarkar jag också enligt min man. Charmigt säger jag.

Nu sitter jag här ensam. Fredrik gymmar och sen ska vi vara barnvakter. Jag är ensam och har tråkigt. Satt i soffan framför tv:n, tröttnade. Satte på mig kläder, rastlös. Kollade på hans mors ögonskuggor, provade en rosa, resultatet blev förjävligt, tröttnade. Kollade i kylskåpet, tomt, irriterad. Så nu ska jag ta och sätta mig på balkongen och kika på alla grannar. Jag ska trycka mitt ansikte så hårt mot rutan att det blir äckliga fettfläckar på. Då får vi se vem som sen blir irriterad och sedan tröttnar på att rengöra dem. Eller så springer jag bara upp och ner i trappan. Det är ju trots allt bara sex våningar.

Kommentarer
Postat av: louise

haha, du verkar ha det tråkigt just nu ;)

härligt att du äntligen hittade en jacka! :D <3

2009-10-29 @ 13:12:08
URL: http://louiiselennartsson.blogg.se/
Postat av: isabelle

haha ah det var väll inte dagen höjdpunkt :D jo nu är jag redo för en kall vinter :D <3

2009-10-30 @ 10:36:00
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0