med en mage som låter som ett lejon

Vi har nu kommit halvvägs på denna vecka. Helt otroligt. Onsdagar är dagar som jag avskyr och räcker ut tungan mot. Med en fyra timmars lång håltimma innan en kinesiska lektion som resulterar i att jag slutar halv fem är inte nådigt. Därför har jag tagit ett stor beslut och avsluta min kinesiska framtid, tack och hej. Det innebär dock inte att jag tänker sluta äta kinamat, det är trots allt p.g.a den som jag accepterar er kineser. Så idag sa jag förhoppningsvis mina sista kinesiska ord om jag har gud på min sida.

På tal om mat sitter jag just nu och väntar på köttbullar, hemmagjorda och rullade för hand. Som ett barn tassar jag runt min far som gör svenska köttbullar, mamma däremot hade fått en snetändning och gjort några Yingh-Ming(?) köttbullar som även föll ett matvrak som mig i smaken. Men jag måste vänta tills moset är klart och alla köttbullar färdigstekta, det är att lägga en stackars kvinna på sträckbänken. Men slug som en räv är jag och kör överfalls manrövrar och roffar åt mig en bulle eller två som slinker fint ner i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0