skin head, dead head, everybody gone bad

Avslutade nyss ett långt samtal med Angelica där mycket blev sagt om ingenting. Nu sitter jag mest och studerar min mor som glatt springer runt och gör fint och väntar på far min. Hon har nämligen fått ett efterlängtat jobb och hon ska berätta det för honom som en överraskning. Så likt en antilop hoppar hon runt hit och dit.  Citatet kom även i form av: "Passa på att fråga mig nu för just nu går jag med på allt". Likt små barn sprang jag och min lillebror och ställde oss i rad framför henne och framförde våra önskningar.

Nu till något annat som förgyllde min dag var att på vägen till tåget efter skolan skådar jag, Julia och Louise världens minsta sötaste valp. Som en osynlig dragningskraft går jag med ett förtjust tjut lite närmare hunden och får då frågan om jag kan vakta den en kort stund. Mannen trycker hundkopplet i handen på mig innan jag knappt hinner svara och jag faller på knä och tar upp den lilla jycken i handen. Med en kroppstorlek som var mindre än min hand och en päls mjuk som sammet brast mitt hjärta. Där satt jag lyckligast i världen med en 6 veckor gammal valp i min famn som bet på min näsa och luktade valp. Lyckan blev kortvarig för sen kom farbrorn tillbaka och tackade så mycket för hjälpen. Trots den korta stunden var det trots allt den stunden som var ljuspunkten på min dag.


Ta öronen och färgen på hunden till höger och placera det på den andra hunden. Minska sedan hunden till cirka 15 cm kroppsläng och så har vi den lilla kraken som gjorde mitt hjärta blödigt.

Kommentarer
Postat av: angelica

ett samtal om ingenting + en massa - hallå, hör du mig . . . ?, nu då . . ? nehe men nu då . . .? , haha :D



sicken liten sötnos ni verkat träffat på :)

2009-09-17 @ 19:05:55
Postat av: isabelle

haha jadu , täckningen är väll lite sådär både hos dig och mig :D



det var det mest sockersöta jag sätt på länge, planerar att kidnappa ngt liknande :D

2009-09-20 @ 16:34:03
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0