tisdag

Idag var dagen då vi sattes ut i skogen. Iklädd min mans shorts, tröja och orienterings skor fick jag en karta i handen och en trasig kompass. Som tur var hade jag med mig de trogna flickorna med fungerade kompasser och huvudet på skaft, utan dem var jag lämad till att dö där ute. Min kropp skulle hittad med två gamar som slet mina lemmar hit och dit. Efter att ha virrat hit och dit kom vi tillbaka till start, klockan tickade på 11.00 och där var skoldagen slut.
Jag åkte hem till Fredrik, duschade mina leriga och vattenskadade fötter, lagade mat och tog det stora fluffiga täcket och somnade i soffan. Om alla dagar vore så underbara.
Nu sitter jag här och gäspar, se komiken i att jag sovit halva dagen ungefär. Jag har gjort klart min spanska och ska nu med gott samvete låta John Blund göra sitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0