50



Körde bil och blir överfallen av två kalvar som tenderar och storsa fritt. Pappa och jag tänker berätta för ägaren att hans kalvar are running free on the road, tänkte med andra ord göra honom en tjänst. Går till huset och stannar och strirrar på det, mörkt, så jävla nergånget, skräp runt och i hela huset och en dörr som skulle braka sönder om man knackade på det. Enda tecknet på liv var en TV som var på. Jag kollade på min far som kollade på huset och sen kollade på mig och sen gick vi därifrån utan att göra mannen en tjänst. Det stod en ny volvo i trädgården och vi drog slutsatsen att "det bor en skum typ här" i min egen tolkning "en seriemördare", enat beslut togs om att vi skulle åka. 

På den lilla vägen kommer sedan en bil bakom oss, övertygade om att det är serimördaren volvo och att vi nu dör gör att dödsångesten kommer krypande. Kylig som jag är i dessa situationer tänker jag skaka av honom. Sagt och gjort, i en korsning sker det och bilen är avskakad och vi överlevde. 
 

Utelämnat från historian är att, bilen som kom bakom oss var inte volvon, jag skakade inte av honom utan han svängde vänster i korsningen när jag svängde höger. Han blinkade till och med. Det kunde var coolt med det var det inte.

Mindre coolt är att jag sällskapade med en chokladbit på 18.30 bussen hem och somnade innan vi lämnat Skövde därför är jag pigg nu när jag egentligen borde va trött.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0