TIMMARNA DÅ JAG BLEV 18 - URSÄKTAR REDAN NU FÖR ETT LÅNGT INLÄGG

Kvällen den 23:e som blev början av den 24:e och jag blev 18.

Klassfest var inplanerad och vi tjejer förberedde oss hos Thornblad med pizza ätande och naglacks verkstad. Vi förvandlades sedan från softa till fierca och sen droppade folket in. Många kort togs, samtal på toaletten och en massa timmar spenderades dansandes till dunkande musik.

Klockan slog tillslut 12. Födelsedags sång sjöngs några gånger om, kramar haglade, fick present från bästis Lenny och glass-tårta med dekorationer av tjejerna och jag skrattade och jag grät om vart annat. Fan tjejer ni är så jävla fina att jag vill skaffa barn med er!

Efter då? Jo vars, sång och dans så utav bara helvete fick utgöra mina timmarna som nybliven 18-åring. Med några av de bästa människorna runt sig kunde det inte börjat bättre än såhär. 

Tog inga bilder i stort sett - lät de andra sköta det. Blir bildbomb när jag fått ta i dem.


Dagen den 24: e april

Vaknade upp bredvid mannen jag älskar och det kunde inte blivit en bättre morgon. Han kilade iväg och köpte frukost som jag fick bestämma - färskt bröd, pucko, vaniljhjärta och ben & jerrys. Satt ute i solen på balkongen och gottade oss.

Födelsedags "tårtan"

 

Åkte sedan hem där det skulle firas mig och farfar. Här följer listan över vad jag kammade hem på min egen dag:

Från mor och far (får resten av mina mindre paket när jag har kalas, så lyder "traditionen"):

Resa till Turkiet i två veckor. Den jag och Fredrik ska åka på betalar de.

Från syster (hon bryter mot "traditionen")

Peeling, maxosol, ansiktsolja, solkräm och aloe-vera kräm.

Från älskling (han behöver inte följa "traditionen")

Nalle som döptes till Kurt alternativt Curt.

Två nagellack, hårnålar och en mascara.

Handgjorda ljuslyktor.

Rosa vattenflaska.

Skimmer bodylotion

En serie som luktar gruvligt gott från Victoria's Secret innehållande:

- Parfym och Bodysplash

- Bodylotion och Bodybutter

- Handgel och Showergel

Ursäkta det fagra dagen-efter utseendet men måste skryta med min påse.

Inte alla som har en pojkvän som fixar hem en massa saker från Victoria's Secret från New York.

Har ju sagt det, han är bäst och upptagen.

 

Så jag blev 18 under de bästa omständigheterna. Och som sagt - det är aldrig fult väder på min födelsedag. Plutta er.


 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Deet är alltid bra väder på din födelsedag!! :D <3

2010-04-26 @ 23:33:54
URL: http://fredrikbergfeldt.blogg.se/
Postat av: isabelle

jag vet , gud är på min sida ! :D <3

2010-04-27 @ 08:19:23
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/
Postat av: lennart

du är så söter så, och jag diggar curt med c :D <3

2010-04-27 @ 08:32:57
Postat av: isabelle

du är ack söt du med ! klart , lite engelskt ska det va :D <3

2010-04-27 @ 18:13:35
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/
Postat av: Gabbsan

Åh, vilken fin liten uppraddning, hunden på en kant också :D Ser verkligen mysigt ut!

2010-04-28 @ 20:10:00
Postat av: isabelle

hon ville så gärna va med på ett hörn där :D det var inte helt fel må jag påpeka !

2010-04-28 @ 20:47:35
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0