FREDRIK HENRY ANDERS BERGFELDTS DAG IDAG

Det är din dag idag, du har hunnit bli ett år äldre och inte mycket klokare. Och bara för du är 18 år nu ska du inte få för dig massor av saker, du får inte massa fördelar bara för det, vissa regler och punkter finns:

- Säger jag nej när du kittlar mig är det fortfarande nej även om du är 18.
- Jag får sno åt mig allt täcke och göra sura miner när jag inte får som jag vill, det får inte du, det är barnsligt och du är 18.
- Jag får välja först, börja först and so on, jag är yngst och den yngsta går alltid först, am I right or am I?
- Bara för du är 18 får du inte se ner på mig, kalla mig lilleplutt, plutteflutt eller lilleskrutt. Du är vuxen nog att inse att det skrider mot de mänskliga rättigheterna att kränka någon.
- Du behöver inte börja dricka kaffe och läsa tidningen på morgonen och använda väl artikulerade ord, för tusan pojk du är 18 inte 50, du är myndig inte halvdöd!
- Du får skaffa körkort, men jag får sitta i fram i bilen och välja musik och sjunga så högt jag vill utan att du klagar. Du har säkert vart med om värre saker tidigare, du är trots allt 18 och har mycket liverfarenhet i bagaget.
- Jag får anklaga sig för fusk i gul-bil-leken men det får icke du. Du är 18 och måste föregå med gott exempel.
- Du är inte smartare än mig bara för du fyllt 18, jag är fortfarande the head-master in this relationship.


Det var allt för nu, listan kommer säkert fyllas på så småningom, ha-ha nu önskar du att du inte  längre fyllde 18 va? Men med handen på hjärtat:

Trots att du kommer bli rynkig först,tappa tänderna först och få puckelrygg först kommer du alltid vara världens bästa och jag hoppas att jag fortfarande står brevid dig när du fyller 70 år och håller din rynkiga hand i min. Egentligen vill jag bara säga grattis och att jag älskar dig av hela mitt hjärta !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0