mitt liv som hund

Kort dag i skolan endast två timmar och nu sitter jag hos Fredrik. Det är snöstorm ute och vid fyra ska jag och pappa åka till Karlstad. Min hund har blivit påkörd och ligger på sjukhus och idag ska vi ta hem henne. Jag var inte hemma när det hände och jag ser det från den lljusa sidan. Jag hanterar inte sånt bra, jag bara lipar och blir apatiskt, typ.

Men hon är fine och jag är fine, no worries. Fortfarande fundersam över hur en hund på tre kilo kan klara sig när hon blir påkörd av en bil, menar att hon dör ju nästan om man kör på henne med cykel. Jag dör om någon kör på mig med en kundvagn.

Så just nu väntar jag på att Fredrik ska komma hem, sen blir det tåg hem, bil i två timmar till Karlstad, hämta hem Olga, hem igen och sen buss tillbaka till Skövde för att sova hos min man. Känns som det blir en lång dag. Bilturen känns ännu längre för bilen saknar radio. It's just me and daddy. Daddy and me and a broken dog.


Kommentarer
Postat av: angelica

vilken otrolig tur att det gick som det gick, hoppas hon mår bra snart igen :)

2010-01-27 @ 18:31:08
Postat av: Fredrik

saknar dig hurru :( kom hit snart! <3

2010-01-27 @ 20:30:32
Postat av: isabelle

angelica: ah ho mår bra , lite groggy bara typ :)

2010-01-27 @ 22:32:31
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/
Postat av: isabelle

fredrik: jag är ju här nu (a) <3

2010-01-27 @ 22:32:57
URL: http://isabellemarienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0