när solen dansar vals på himlen

Är väll lika dålig på det här som vanligt. Men allt är inte som vanligt - det är lov. Ljuva lov som du smeker ett skoltrött sinne. Solen dansar på himlen och himlen är förövrigt blå. Diverse festligeheter och förlustelser kommer avlösa varandra under denna tidsperiod och jag tänker delvis bara flyta med, utan motstånd. Luften fylls just nu av dofter från grillen och magen suktar efter det liksom mina smaklökar.

Solen ska tydligen ta sig en dans på himlen imorgon igen och resterande familj utom pappa lämnar mig ensam i boet för en tur till Stockholm. Det är alltstå jag som är uppskriven som hundvakt kommande dagar och vi brukar för jäman komma bra överens jag och mina lopphögar. Senare sätter jag mig i en bil och hämtar upp en pojk som har lyckats snylta åt sig en plats bredvid mig. Även om det blir mindre plats i sängen och mycket varmare tycker jag fortfarande att en nattgäst är bättre än att sova ensam, speciellt när man vaknar upp med vår och kärleksfullt fågelkvitter utanför fönstret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0