21.24

Fick anbud om utgång 10 minuter innan tåget rulla och redan då insåg jag att det var kört för min del. Men jag gästade den beryktade matfestivalen igår kväll och det fick väll helt enkelt räcka för min del. Att komma hem från en festival som kretsar runt mat för att sedan hetsäta nattmat innan man stupar i säng känns inte som det följer regelboken. Fast när följde egentligen något i livet bokens regler?

Fredriks planer för en blöt kväll i Göteborg i kombination med det ovannämda resulterar i att jag nu är ensam i min säng och har inte ens borstat tänderna idag. Jag sitter med en lånad dator av bror min eftersom min laddare har bestämt sig för att gå i graven. Är jag deppig? Nej faktiskt inte. Jag ska bädda min säng, duscha mig fräsch, tända ljus och ladda ner en film och vakna så jäkla fabulous som det bara går en söndag. För imorgon ska jag vädra storstadsluft och gå på bio med min man och sedan sova min första officiella, riktiga natt i hans nya bostad och det är alltid kul med något nytt och spännande. Vardagsspänning som jag kallar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0