första augusti

Helgen bjöd på värme och en del sol så i lördags packade vi en bil full med testosteron och åkte och besökte tre badplatser på en kväll. Att gå tillbaka barfota till bilen, åka vidare iförd endast badkläder och handduk och upptäcka att vattnet är varmare än luften, det är sommar enda ut i fingerspetsarna. När det blev lite för mörkt kände vi oss fortfarande inte riktigt klara utan fortsatte  vårat badande i en badtunna med en behaglig temperatur på 38° innan jag och Fredrik promeneade hem i sommarkvällen blöta i håret och skrynkliga om fingrarna.

Även idag bjöds det på fint väder så den mesta tiden har spenderats utomhus. Men jag har även hunnit med att vara produktiv och städat både badrum, tvättat fönster och tagigt en powerwalk med hunden. Känner att det börjar krypa i fingrarna och lusten att packa börjar krypa fram. Kanske har jag glömt att nämna det, men på söndag flyr jag Sverige för att besöka varmare breddgrader och reslusten är så stor att det är nästan det enda som finns i mitt huvud nu.


Baloo och jag för några dagar sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0