sena nätter och blöta dagar

Gick hem, fem kilometer i spöregn, shorts och med ett gnutta hangover humör. Blev nerskvätt av en bil, ni vet bilen kör i en vattenpöl och lyckligt lottad som man är står man i vägen och tar emot syndafloden i ansiktet, men vad gör det när man redan är dyblöt på kroppen med en vattenpöl i skorna. Halvvägs börjar skorna producera vitt skum, en eftereffekt från skumpartyt i de forna studenttiderna och när jag väl kommer hem ser det ut som skorna tuggar fragma. Inte en jävel i uppvärmd bil kunde förbarma sig över mig och min tilltygade uppenbarelse, som Kitty sa "Det va bättre för, då klädde folk upp sig mer", det var bättre förr för då folk förbarmade sig över fotgängare, vart tog medmänskligheten vägen? Liftade en gång med en präst, men ska väll inte tacka prästen för hans medmänsklighet utan snarare Gud för hans barmhärtighet. 

Igår var annars en fin kväll, med fina damer och dans. På något vis blev vi en man kort under kvällens gång, men hon hade lyckligtvis hittat hem till hemmets trygga vrå och vad vi andra gjorde under kvällen vet vi nog inte ens själva. Slutade upp runt ett bord med nattprat och kvällstankar och mitt hjärta värms av att jag har så fina vänner, där drog jag en hög lott i livets eviga lotteri. Gårdagens äventyr och dagens prövningar har gjort att jag bara legat i min säng och är nöjd med det och fortsätter så. Men imorgon blir det andra bullar för då är det jag som får kärleksfullt sällskap.


För lat för att rotera, sammanbiten och
för blöt för mitt eget bästa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0