the sky is falling

Fick min dos av kärlek i lördags och han stannade tills söndag och nu dröjer det tills fredag innan jag får pussas igen. I helgen hann vi utforska svampskogarna och leta kantareller, äta kräftor och mysa ner oss i en nybäddad säng. Sängen räknas inte längre som nybäddad och den är nu lite tommare och inget utav det är särskilt tillfredställande.

Idag har himlen öppnat och sig för att nu spricka upp och bli blå. Jag har varit kreaktiv, jag har kollat på film och jag har haft ihjäl flugor. Det är inte bara ett svampår kära vänner, det är tydligen ett flugår också, gått lös med flugsmällan som Anders Behring Breivik med geväret (för tidigt än?) och inte fasen minskar mängden äckelflugor för det. Av farmor fick man 50 öre för varje fluga man smällde, soliga dagar gick vi ut på verandan och fuskade, flugorna frodades i den kvava värmen och rik blev man (sett från ett barns perspektiv), idag skulle jag inte behöva fuska, skulle bli rik bara genom att döda alla flugor i mitt rum - så många är de.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0