Dug my way out

Även fast jag går korta dagar är jag ändå trött när jag kommer hem. Jag är bortskämd med sovmornar och tycker att börja åtta på morgonen är det värsta som finns. Samlade vuxenpoäng och gjorde köttbullaråt mig själv och bror. Hackade löken och blev tillfälligt blind och sen somnade jag i två timmar.

Att vara ensamma hemma utan föräldrars tillsyn är frihet och tomt. Pappa är i Polen och mamma är på jobbet, fri tillgång till bil och ICA-kort känns lite som vardagslyx. Men av gammal vana eller inrutade mönster ska det va som när mor är i huset, disken i diskmaskinen och tända ljus i köket och hallen. Lyckades kamma hem nattligt sällskap inatt igen. Är skönt att dela min säng med någon en helt vanlig vardag, det händer inte alltför ofta. Det är också vardagslyx.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0