veckans tredje dag

Mamma ringde i skolan när det var projekttid och berättade att min balklänning hade hittat hem.
- Får jag öppna och kolla på den?
Dum fråga, klart som fan du inte får. Kom hem och öppnade paketet, själv och blev kär. Den är som jag ville ha den och den är min.

Hade över den äldre generationen på middag framåt kvällen eftersom bror fyller år. På klingande skånska samspråkar farfar utan att någon kan hejda honom, historier och samtalsämnen finns det gott om när man börjar bli till åren kommen. Annars har man fått annat uträttat denna dag, tränat och jobbat med projektet. Slutade upp med att jag skrattade mig hes och vi alla skrattade så vi grät. Så då hade man betat av halva veckan och imorgon är det film och pannkakor på schemat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0