magiken med att vara liten

Överlevde starten av veckan och tänkte vara hurtig och gav mig iväg till gymmet på morgonen. Förvånades över att det inte var särskilt tomt utan att både pensionärer och förståndshandikappade dagen till ära hade bestämt sig för att göra detsamma som jag. Att lägga märke till hur de russinliknande människorna springer som dårar på löpbandet och är betydligt mer altera än en själv får en att undra vart tusan världen är påväg och när en förståndshandikappade killen bakom en skriker "Akta björnen!" för full hals och man intar försvarsställning då börjar man på allvar fundera över hur inskränt en intelligens är.

Fortsatte att utföra meningsfulla handlingar innan jobbet och lämnade tillbaka böcker på biblioteket, och återigen var det inte sådär tomt som jag hade förväntat mig i lokalen. Utanför stod det barnvagnar uppradade och där inne pågick någon slags babyaktivitet. I lurviga filtar låg små knoddar inlindade och fick lyssna på sagohögläsning i ett mysbelyst rum. Avundades de småliven när jag lämnade tillbaka böckerna och önskade att jag också fick ligga som en kokong i en filt och lyssna på sagor. Det är just vid sådana tidpunkter som det känns extra förträffligt att gå till jobbet och jobba i åtta timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0