novembers sista helg

Första advent gick av stapeln i helgen och avsaknaden av snö var påtaglig och som det julhelgon jag är rev det en del inombords medan stormen Berit rev i träden utanför. Men här hemma log vi ett slag för advent och bakade både mjukpepparkaka och lussekatter och sänkte julmust i takt med julmusik. Den gula degen jäste över i bunken likt ett vulkanutbrott och skulle räcka till hundra lussekissar men vi fick i runda slängar ihop drygt 50 st, vilket säger en del om bullarnas storlek. Så det blev inte lussekatter till ett helt kompani utan det blev lussekatter som stolt kunde serveras till jättar.

Eftersom jag befinner mig allt för många mil bort när jag och Fredrik har 3 år tillsammans, fuskade vi en aning och gjorde helgen till våran istället. Amerikanska pannkakor serverades till frukost, några timmar spenderades i bastun och sedan avslutades kvällen med att vi åt julbak tills magen sa stopp och drack julmust tills det rann ur näsan. Som en extra guldkant förlängdes tiden ihop och Fredrik åkte hem först idag, vilket innebar två extra nätter av kärlek. När stormen drar sig fram utanför fönstret och resluterar i ett strömavbrott då finns det inget som är bättre än att få kura sig intill någon och lyssna på vinden som tjuter utanför i mörkret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0