veckostart

Att lämna en varm säng och sin kärlek en gråmulen måndag för att arbeta hela dagen svider i både hjärta och själ. Att veta att man inte ses förens på slutet av veckan stinger i hjärtat redlöst det med. Eftersom jag är direktfraktad från Göteborg kom jag en timme tidigare till jobbet vilket resulterar i tidsfördriv framför datorn. Sitter och värmer mig i helgen som varit, hann med ett IKEAbesök, ett biobesök och en hel massa kärlek. Gillar att vandra hand i hand på julpyntade gator och höra julmusiken strömma ur butikerna. Synd bara att vädergudarna tror att det är mars och bjuder på flertal plusgrader och att jag trotsar det i min dunjacka vilket stundvis blir svettigt. Antar att det är tillbakablickar som dessa som ska göra att man är tapper måndagen igenom och håller huvudet över ytan. Just nu känns det dock som denna dagen kommer kriga mot mig och jag tänker dränka mig i min dunjacka.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0