att bli med katt

Kärleken landade här hemma igår kväll. Vi lagade mat, badade bastu och spelade monopol in på småtimmarna på min begäran. Tidigt imorses åkte han för att skolan kallade, denna vecka fick vi alltså 12 timmar tillsammans i varandras sällskap. Det sägs att distansförhållanden ska stärka både individen och förhållandet i sig, för egen del tycker jag det är tortyr och att det sakta bryter ner en inifrån.

Lyckades bearbeta de äldre och fick ta hem en katt från katthemmet idag. Dessvärre var min första kärlek redan bortlovad till ett annat hem och efter att spenderat en längre tid där fastnade mitt hjärta för en annan hemlös krake. Han är visserligen yngre, men även han har tofsar på öronen och man på bröstet. Just nu är han bosatt i badrummet, odöpt och en aning skygg, men sånt ger med sig med tiden. Ska gå och ge honom kärlek och rostbiff. Funderar på att dra in mitt pick och pack och övernatta i badrummet, kan dock se bieffekten av det om någon vill komma in och göra sina bestyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0