Gothenburg

Även om rummet är iskallt och matförrådet är torftigt så är detta ändå bland de bästa ställena man kan befinna sig på. Eftersom det är en vanlig måndag befinner sig Fredrik i skolan och jag befinner sig i hans hem, precis som en trogen hund som viftar på svansen när han kommer genom dörren. Som tidsfördriv blir det till att öva på gamla högskoleprov, försöker i så stor mån som möjligt undvika att bli chockad på lördag. Ska komma välförberedd med vässade pennor, radeergummi och linjal. Funderar även på att slänga med ett par öronproppar, drabbas alltid av koncentrationssvårigheter när jag verkligen behöver koncentrera mig och skulle, just i dessa stunder kunna döda personer som andas egendomligt eller ägnar sig åt andra störande procedurer.

Funderar även på om man skulle spöka ut sig på lördag. Har alltid haft en liten undanskuffad dröm om att få klä ut sig på riktigt, har dock aldrig hittat en tillräckligt stor tillställning som tillåter detta, tills nu. Så ena stunden vill jag inte klä ut mig, sen i ena stunden har jag en döende längtan att klä ut mig och ungefär så håller mitt inre på att battla med sig själv. Följden av detta blir att jag sitter och kollar på olika munderingar och förslag när jag egentligen borde träna till Högskoleprovet. Nämde jag att jag lider av koncentrationssvårigheter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0