kitty litter

Spenderar inte många hela dagar i hemmet, igår var faktiskt första gången på hela veckan. Ströplockade lite i rummet och låg resten av tiden i sängen tillsammans med mina fyrfotade vänner. Idag har det inte varit mycket tid i hemmet heller för mor och jag drog en sväng på stan. Lasse har börjat lägga sina lortar i soffan och alla inser att detta inte är början på en hållbar framtid och dagens bästa inköp var därför en ny kattlåda till Lasse. Den är utrustad med tak, karbonfiber, lufthål och made in Italy. Italienarna kan inte bara konsten att göra pasta, de kan även konsten att göra kattlådor. Så Lasse är nu bortskämd med en italiensk kattlåda och jag funderar på att installera sattelit tv åt honom. Gudarna ska dock veta att bajslådan faktiskt var ett riktigt fynd. 

När det inte shoppas nödvändigheterdet bjuds det på gästabud. Ikväll kommer farfar över på mat och starkvara och jag är duktigt barnbarn som skjutsar honom hem. Jag gör tjänster i gengäld för den idylliska barndom han skapade för oss syskon, vi sprang barfota i gräset, lekte i hängmattan och norpade bullar i smyg.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0