maybe there is a God above

Här blir det inte mycket gjort, men desto mer blir gjort i verkliga livet. Lämnade Göteborg i tisdags och då hade vi hunnit med en kortare åktur ut till Ullared. Medan studenterna jag befann mig i sällskap med packade korgar fulla med nödvändigheter som behövs när man lämnat boet, stod jag i kön med ungefär två ting i mina ägor. Tjänade alltså inga vuxenpoäng på den resan.

Vistades även inne på Butterick's för att inhandla förnödenheter inför den nalkande skräckhelgen. Uppenbarligen skulle hela Göteborgs befolkning göra detsamma denna tidpunkt och hela vistelsen var en skräckupplevelse i sig. Var svårare att ta sig fram i butiken än att korsa ett lämmeltåg uppe i Norrland. När vi väl lämnade butiken och kände frisk luft och slapp vassa armbågar i sidan funderade jag på att bli religös. Istället för att omfamna min nya tro så inhandlade jag mig istället ett par skor och en tröja. Tröjan har jag gästat mina tankar några gången, men den har varit lite kostsam för sitt blyga utseende, men nu var den nedsatt med 75%. När sådana vardagsmirakel inträffar funderar jag återigen på att bli religös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0