den elfte oktober

Helgen i Göteborg bjöd på höst och gemytliga företeelser. Vi besökte Liseberg innan nöjesparken slog igen portarna för iår och vi åkte karuseller i kylig luft. Jag förfrös händerna i Balder, mådde illa i Spin Rock och vann aldrig på chokladhjulen, men det var en bra dag på så många andra sätt. Efter en heldag på Liseberg somnade jag och Fredrik helt utslagna i soffan innan klockan slagit nio. Det är då den bittra sanningen manar sig fram, man inser att man inte är ett barn längre, då hade man fortfarande varit pigg och hög på lyckoruset av alla karuseller. 

 

Söndagen åkte vi ut till förorternas Partiller och besökte Allum Köpcentrum. Där strosade vi runt i de olika affärerna och sen åt vi buffé eftersom det är både prisvärt och innebär variation. Med stora hundögon lyckades jag snika åt mig en natt till i Göteborg och fick bevittna studenter som pluggar matte in på kvällens senare timmar. Kände mig som en utböling eller någon som studerade en främmande ras och allt som sades lät som rena grekiskan för mig.

 

Min helg i Göteborg utbyttes igår mot hemmets trygga väggar och vardagen. Idag har jag gjort jobbrelaterade saker, vart på möte på Arbetsförmedlingen och ska snart göra studierelaterade ting. Men innan blir det Top Model och soppa, eftersom min tand ännu spökar. Fast egentligen är det inte en befintlig tand längre utan bara ett litet hål. Ett litet hål som känns som en bultande krater som jag hittar matrester i om jag är lyckosam. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0