jag tycker om att lära mig men inte alltid att bli undervisad

Fick mail om vart jag ska utföra det omtalade högskoleprovet och jag ska alltså lokalisera mig tillbaka till hederliga Västerhöjd. Har inte satt min fot där sedan jag tågade ut därifrån i vit klänning och berusad av glädje och rusdrycker. Kommer på mig själv med att knappt satt min fot i själva staden för den delen heller. Men finner lugnet i att utför några timmars provsittning på välbekant mark, det behövs inte bidras med mer förvirring än vad som infaller sig naturligt den dagen.

Kanske borde man ta och börja öva inför det, är trots allt min framtid som till viss del hänger på det. Frågan är om jag fortfarande har det i mig, att läsa och studera in något. Efter sommaren har kanske den delen av mitt hjärna möglat och förtvinat. Måste i vilket fall förbereda mig på något vis inför arbetsintervjun imorgon, är förberedd på att grillas som i ett polisförhör man ser i tvserier och att svetten kommer lackas i pannan när de ställer invecklade frågor som det inte går att svara regelrätt på.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0