Om du lutar dig mot solen, om jag lutar mig mot dig

Tog med mig en hund och hämtade bilen för att sedan slänga av den i all hast hemma för att åka vidare till Kitty. Eftersom vädergudarna log mot oss i söndags blev jag erbjuden en promenad i värmen och tackade ja. Så i värmen averkade vi en lång runda och ibland blev det paus i dikeskanten när Grosselin hittade kantareller. Hetsade sedan hemåt och försökte instinktivt dölja svett och annat ovälkomnanden innan jag hoppade på ett tåg mot Göteborg. Blev en kort visit där, mest för att stjäla en puss eller två och slippa sova ensam. 

Men igår kom jag hem och trots tröttheten åkte jag och Alexander och storhandlade. Bortsett från barn balsamsprayet som jag la i kundvagnen fick vi eloge för det vi handlade, så trots ett ICA-kort med alldeles för mycket pengar på kan vi hålla våra djuriska begär i schack. Men nu är tiden kommen för mig att åka iväg till gymmet, tänkte gå ut hårt och bränna fem kilo på en gång. Först måste jag bara hitta ett hänglås och komma ihåg hur kortläsaren fungerar, under sommaren fick gymlokalen ge vika för cykeln och promenader men nu är det på tiden att vi möts igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0