september

Intar september och det är nu oficiellt höst ute. Med vidöppna armar välkomnar jag stora halsdukar, kängor och stickade tröjor och säger adjö till den sommar som aldrig riktigt kom till skott. När sommaren väl kom till skott under en vecka eller så, jobbade jag självklart. Vilket jag gjorde alla dagar då det var fint, men jag fick ju en resa till solen så vad gör det. Gästade arbetsförmedlingen idag och nu ska jag skaffa jobbcoach som ska putta mig i rätt riktning, började redan i rätt ände igår och skickade iväg en arbetsansökan. Så allt som behövs nu är väll en dos tur, eller en stor dos tur och så kanske det är jag som blir en av de lyckliga i arbetslöshets djungeln. Men just nu samsas både regn och sol utanför mitt fönster och jag ska samsas med både katt och hund i köket och baka bullar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0