Stormen Katia utanför mitt fönster

Hemkommen ifrån ett blåsigt och allmänt stormigt Göteborg igår och blåste nästan lika mycket på hemmaplan. Dock bjöd Göteborg på sommarväder i söndags och jag hade självklart packat fel kläder med mig men bet ihop i snortajta jeans och ingen t-shirt att tillhandahålla. Vi tog med oss en norrman till IKEA och åt festmåltid i sann studentanda, Ingvar Kamprad ska prisas för femkroners korvar och mjukglassar. Norrmannen blev euforisk över priserna och jag blev mätt utan att spräcka varken budget eller mina snortajta jeans. Utöver påhälningar i diverse affärer har vi lagat mat, kollat på film, tussat ihop oss och somnat försent, precis så som bra dagar ska utspela sig.

Idag gjorde vädret en helomvändning och bjöd på både värme och solsken. Fick finbesök av Kitty på förmiddagen och vi tog oss en runda på landet och det är skönt att känna att man gjort nytta innan klockan slagit tolv. Slog mig sedan samman med farfar och målade plankor till husfasaden och vore det inte för att jag är så in i Norden gräslig i mitt hår skulle jag känna mig nöjd över mig själv vid det här laget. Så om jag duschar nu kommer jag uppnå samma känsla som att bli pånyttfödd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äsch så fint sällskap var det inte ;) men tack för denna fina promenad och gärna flera tack ! :) <3

2011-09-17 @ 16:32:28
URL: http://http://kittygrosselin.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0