lycklig tjej

Spenderade första delen av dagen på ett påtvingat besök på en cnc-utbildning. Nu i efterhand vet jag inte ens vad en cnc-operatör hålls med om dagarna. Lärde mig att det krävs en viss sorts person för att jobba inom industrin och idag har jag bevittnat den ena säregna personligheten efter den andra. Bestämde mig i samma sekund som jag klev ut i friheten att min framtid inte finns inom industrin, säljer hellre mina organ på svarta marknaden för att tjäna in mitt levebröd. 

Annars har denna vecka visat att det finns en nådig herre där uppe som håller på mig. Att träla sig igenom jobbsökandets djungel har slutligen gett skörd. Lyckades med två intervjuer på en vecka och fick erbjudande på ett jobb utan att ens visat mig på en intervju. Har annars blivit en riktigt intervjuräv, har lärt mig hur saker ska sägas och hur jag ska manipulera personen mittemot mig men små osynliga gester, synd för dem att de gick miste om det glansnummret.

Inleder denna helg med att glädjas åt ett jobb i sommar och att enorm tyngd har lyfts från mina arma axlar. Att jag har Gossip Girl avsnitt på datorn som ska slås sällskap med fram till småtimmarna gör inte denna inledning skröpligare. Imorgon landar kärleken under mitt tak och det är en obeskrivlig glädje som brusar inom mig när jag tänker på hur allt står på sin rätta spets i tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0