stegar ut i vuxenvärlden

Är den tidpunkten på månaden då magen suktar efter choklad och hjärtat efter omtanke. Jag och mensmagen gjorde det bästa av dagen och gick på ett 75 minuters spinningpass tillsammans. Alla dessa minuter av blod, svett och tårar ger ingen ro i själen efteråt under dessa dagar i månaden, magen putar fortfarande envist och jag känner mig som en saccosäck. Är inne i ett mörkt skede just nu, dejligt att det varar knappt en vecka och man får lov att bli människa igen efter det. 

De senaste sju dagarna har jag hunnit skaffa mig ett arbete, deklarera och söka universitet, känslan av att galoppera mot vuxenlivet är påtaglig. Sista anmälningsdagen är idag och om knappt en timme släcks hoppet för de som inte hunnit. Själv var jag ute i tid men ändrade mig in i det sista, att vara både impulsiv och eftertänksam är ett krux. Brukar definera mig själv som velig, vet inte vad jag vill och vill samtidigt allting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0