från lättvikt till övervikt

Att packa lätt är en konstform som jag inte behärskar. Första tanken var att stuva ner allt i brors enorma fotbollsväska som sväljer allt i sin väg, lyckades få ner ett täcke där i somras och det fanns fortfarande plenty of room left. Kom fram till att det är opraktiskt att släpa runt på detta väskmonster som vägde lika mycket som Titanic när det mesta var nerpackat. Bytte med andra ord taktik och stuvade ner allt i sammanlagt tre väskor i en något mindre storlek. Drar nu alltså runt på min ordinarie träningsväska, en ryggsäck och den vanliga vardagsväskan, och detta gott folk är för mig att packa lätt. Kommer då aldrig bli en värdig backpacker av mig då inte.

Mitt i all väskdrama lyckades jag hitta det försvunna Gossip Girl avsnittet. Grävde ner mig i Upper East Side träsket för ett tag sedan, men efter det att säsong fyra nådde sitt slut blev det aldrig av att jag tog mig an senaste säsongen. Men jag kom tillbaka i gamla hjulspår, tills allt fick sitt abrupta slut för några dagar sedan då ett avsnitt saknades. Nu är det förlorade avsnittet i min ägo och världen är återigen vänd och rätt håll och målad i regnbågsfärger.   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0