klockan sex på en torsdag

Tack vare gruppträningen i tisdags hade jag igår införskaffat mig träningsvärken som inte var av denna värld och jag kunde inte lyfta benen utan att kvida av smärta. Sägnen säger att träningsverk botas bäst genom träning och inget annat föreskrivs. Masochisten som lurar inom en valde att ta det till den högre nivån och jag gick på det 75 minuter långa spinningpasset med Hitler-Hans, lagom anses inte alltid vara bäst, utan det ska vara värst, då är det som bäst.

Två och en halvtimmes möda på gymmet tar ut sin rätt på kroppen och jag stupade i säng vid klockan tio, brukar annars anse att kvällen är ung vid det slaget. Tidig sänggång medför tidig uppgång och det resluterar vanligen i en produktiv dag. Har stökat igenom mina kläder och bytt ut vinterkläderna på klädstången mot vårigare motsvarigheter. Städade så grundligt i mitt rum att jag till och med dammade av bladen på växterna och vet inte vad som oroar mig mest, att jag gjorde det eller för att det faktiskt behövdes göras. 

Ska packa inför imorgon då kosan styrs mot Göteborg och har bestämt mig för att denna gång ska det packas lätt. Detta är alltså kvällens utmaning, kommer ägna en längre tid åt detta bestyr och återkommer när uppdraget är genomfört, om jag väl återvänder vill då noga påpekas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0