grattis i förskott

Svängde iväg till den stora staden för att få ha en helg tillsammans med mitt hjärta. Eftersom min födelsedag trist nog infaller på en vardag så blev jag firad och fick presenter av mitt hjärta i lördags. Hade önskat mig muminpryttlar av honom och fick det och utöver det som stod på önskelistan fick jag en kortlek med mumin. Mitt halvfinska hjärta klappar förnöjt över paketen. Framåt kvällen väntade en resturangbesök på okänd destination och det hade bokats bord på en italiensk restaurang. Kan ha varit den mysigaste restaurangen jag befunnit mig på, vi åt pasta som var gjord i himmelriket och åt efterätt som var som en ängels smekning för gommen. Kände mig som Lady som sneglade på Luffsen i ljusskenet över bordet.

Idag sken solen så småningom över Göteborgs gator och den trogna flickvännen jag representerar gick jag för att möta upp min make efter att han slutat skolan. Tanken var att fynda hutlöst i butiken som skulle gå i konkurs, men utbytet var skralt så vi gick lottlösa därifrån. Men istället för att hänga läpp jagade vi rätt på ett café som serverade bullar stora som tefat. Köpte oss en megabulle och placerade oss under filtar på uteserveringen och betraktade människorna som spatserade förbi.

Har alltså haft ett par fina dagar med min hjärtevän och imorgon kommer jag ha en fin dag med en kär vän. Även om min födelsedag tjuvstartades så är det egentligen den riktiga dagen infaller, dagen då jag gjorde intåg på jorden. Blir alltså 20 år gammal imorgon, eller ung beronde på hur man väljer att värdera åldern. Inatt sover jag med andra ord min sista natt som tonåring och jag har inte ens bäddat rent inför min sista vila.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0