vintern rasat ut och våren rasar in

Ställde till med pompa och ståt för släktskapet i helgen och ett kalas med en släkt med finska anor blir ett kalas med en alldeles egen karaktär. Fick det som stod anteckan på önskelistan inklusive lite till och var ett nöjt födelsedagsbarn.

Satte mig på tåget igår och förundrades över hur våren gör sig påmind. Blir bräcklig och emotionellt påverkad av att se en bäck pårla, ett träd knoppa och att gräset blir grönt. Får värme i bröstet när jag tänker på hur vackert det svenska landskapet är och vill brista ut i lovsång till Moder Natur. Kommer sedan till sans och skäms över mitt känsloutspel, borde sätta en diagnos på detta återkommande beteende.   

I min ensamhet sitter jag nu i Göteborg och jag antar att detta är vad man brukar kalla lugnet före stormen. Kvällen bjuder på festligheter och det ska slås runt på dansgolvet med över 10 000 rusiga personer som firar Valborg eller att alkholen i baren kostar en tjuga. Själv vet jag inte vad som borde firas, livet, kungens födelsedag, att det ska vara sol ikväll? Men nu ska jag börja laga mat åt min hjärtevän tills han kommer hem, sedan ska jag fördriva tiden med att räkna studenter som passerar utanför fönstret med en kasse från systemet i näven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0