långa nätter och soliga dagar

Som planen löd kom Angelica över på en nattvistelse i mitt fort. Vi drog som vanligt nytta av våra fötter och genomförde några kilometer under dagen och efter den kraftsamlingen behövde buken påfyllning. Det serverades kyckling eftersom det alltid är ett säkert kort att dra fram ur rockärmen. Men detta var inte gamla hederliga fileer som dukades upp utan det var en förpackning med diverse kroppsdelar såsom vingar och en och annan bröstkorg. Efter att vi massakerat kycklingen klarade vi inte av blotta synen av den stympade fågeln och den åkte i papperskorgen. Vill här med hylla kycklingfileer och deras tillintesägande uppsyn.

Trots att detta fågelfä borde gett traumatiska drömmar och sömnproblem så somnade vi ljuvt i avsaknad av mardrömmar. Innan vi slöt ögonen hade vi en lång och luddig konversation om Skarsgårdsklanen, dessa fenomenala och meningsfulla samtalsämnen dyker alltid upp strax innan John Blund gör intåg.

Bytte nyligen sängkläder av anledningen att det kommit en chokladfläck på täcket. Det underhållande med detta är att jag har vita sängkläder, i en säng som jag delar med pälsdjur, som vistas utomhus när det är vår och lerigt, ändå är det jag som smutsar ner lakanen. Var i och för sig en sölmaja redan som barn och jag norpade åt mig servetter ur lådorna som jag åt i smyg. Känns skönt att jag gjort mig av med åtminstone en ovana sedan barnsben.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0