i slutet av augusti

Skriver listor om nutida saker och saker som ska ske, livet är i rulians och jag bockar av punkter inför framtiden. Gör annat än ägnar tid åt det här och konstaterar att mycket förändras när hösten tågar in. Vinkade av en vän, min vardagshjälte som inte finns en cykeltur bort längre. Helvete vad det stinger i hjärtat, för gudarna ska veta att hon har hållt mig uppe, hållt mig i handen och knuffat mig när jag behövt det. Men man är aldrig längre än ett samtal bort och riktiga vänner behåller man livet ut som mor min sade. Och kärleken min han har börjat skolan och flyttat tillbaka till studentlyan i Göteborg, vill inget hellre än följa efter, hänga med, men drömmer om det än sålänge och samlar pengarna på hög.  
 
Så allt förändras, små förändringar och stora som samsas. Vet att allt räds mig men vet att jag samtidigt gillar det. Jag finner mig i det och finner mig i att det nu är höst, öppnar armarna och välkommnar kulörta löv och krispig luft.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0