artonde i tolfte tvåtusentolv

Att jobba i butik under juletider får en verkligen att bekänna färg. Avverkade åtta timmar i förbutiken igår och ville stundvis gråta när jag stod i postutlämningen. Helvete vad detta I-land skickar paket till varandra under juletider, förbannar internetshopping och dess lättåtkomlighet. Letade runt bland sjuhundra paket i timtal och var tvungen att duscha när jag kom hem.
 
Ska städa klart rummet innan jag jobbet, det finns inte i min värld att återvända hem till ett stökigt rum efter en resa, skulle vara så jäkla obekvämt. Försöker även packa resväskan omänskligt lätt, vill att det ska finnas plats så jag kan ta med mig hela New York hem om jag så vill. Tar alltså knappt med mig kläder och packar skönhetsprylar som snart är slut, så jag kan slänga dem där sen och fylla tomrummet med nytt. Eftersom tillvaron går i ett har jag knappt hunnit reflektera över att det snart beger sig, men stundvis kommer det små glädjeknip i bröstet som påminner mig om det. Den nya telefonen bidrog till att jag nu har instagram, isabellemaries heter jag, där dyker det upp resebilder för den nyfikne att skåda.
 
Så må ni ha en God Jul, ta hand om varandra, spara er till äktenskap och don't do drugs, så hörs vi igen om jag överlever domedagen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0