att gå till sängs

Att gå till sängs tidigt en fredagskväll för att sedan vakna upp av att en pojkvän våldgästar en klockan fyra på natten är bland det mest romantiska och mest skrämmande som upplevts. Han hade färdats via tåg från Göteborg, sedan haffat nattbussen från Skövde för att sist sparka sig fram på longboard från Töreboda ut på landet i 20 minus för att överraska mig. Blev minst sagt överraskad och inser att jag hädan efter inte kan känna mig trygg i min egen säng. Men han värmde mitt hjärta och jag värmde honom.

Tur för mig att mor och jag införskaffat en ny säng efter som denna kommer associeras med traumatiska händelser. Den är 1.60 bred och när man lägger sig ner känns det som att drunkna i ett hav av fluffiga kattungar, exakt den känslan jag eftersträvade när jag började mitt sängsökande. På tal om kattdjur så blev Lasses svans smekt av lågorna igår, lucky him att han har tre tons päls i överflöd så han kan kompensera missödet. På tal om hår fick min kalufs sig en god gärning i form av kokosolja som sattes i igår kväll, ger det terapi innan det ska donas till och misshandlas i framtiden. Vill ägna en extra tanke åt hur allt följde en röd tråd i detta inlägg.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0