alla hjärtansdag

Alla ensammas dag, Alla förälskades dag, Alla brustna hjärtans dag alternativt Valentines Day, kärt barn har många namn och min Alla hjärtansdag spenderades med samma hjärtevän som de senaste fyra. Inledde dagen med att feja iordning i husets vrår, drog fram skurhinken och svepte över golvytorna och dammade av bänkar och bord tills fingrarna skrumpnade. Eftersom det var kärlekens dag städade jag upp i kattlådan och fyllde på med vit, knastrande sand, inte bara en, utan två gånger. Fick bli min hjärtepresent till de fyrfotade kattdjuren. Efter de goda gärningarna skrumpnade jag i duschen och kom ut omsluten av ett doftmoln av lavendel.

Min Valentine anlände framåt kvällskvisten och jag hade agerat överordnad i köket eftersom vägen till en mans hjärta går via magen, och tillagat både kyckling och bakat banankaka. Insatsen i köksvrån fick beröm, lyckades alltså åstadkomma en idealisk tillagad kyckling och en banankaka med perfekt saftighet. Med det sagt lyckades jag nog fånga honom så att nästa 14 februari spenderas med samma hjärtevän. Detta årets kärleksdag slutade tidigt, skedandes, i ett sken av doftljus.

Kommentarer
Postat av: Din vallentine

Det var en mycket bra kväll även om jag somnade väldigt tidigt... ber om ursäkt för den insidenten (a) men det var i alla fall en väldigt mysig kväll <3

2012-02-15 @ 23:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0