februari och onsdag

Igår sken solen och det var så varmt ute så man kunde ha fönstret öppet utan att det blev kallt. Det gavs löften om vår och det var snudd på glädjetårar när solen värmde kinderna och fåglarna sjöng. Har alltid haft ett orimligt emotionellt band till årstider och kan börja tjuta när jag tänker på dagar då årstiderna står i sin rätta prakt.

Men idag vände vädergudarna ryggen till och smulade sönder alla vårkänslor som börjat slå rot. Återupplivar mitt förhållande till spinningcykeln och anmälde mig till ett pass ikväll för att jaga endorfiner. Glädjedödaren är att jag är nr. 10 på väntelistan, men allt kan ske de timmar som återstår. Så i väntans tider ska jag äta, plocka ordning i mitt rum och kela med pälsvarelser. Har för tillfället celebert besök vid min sida;




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0