måndag hela veckan

Sitter en måndagkväll placerad framför SVT1, vet inte om det handlar om efterfrågan att bli kultiverad eller om det är tröttheten som gör mig loj, som gjort att jag är fast. Trodde programmet var av det komiska slaget men det verkar mest ha artat sig till något miserabelt, ungefär som vädret idag. Vädret svänger värre en en svängdörr under reatider och det både iritterar och bringar mig ur fattning. 

Helgen som gick bjöd på födelsedags firande med trerätters, tipspromenad med mor i sol och middagslur på en varm bröstkorg. Lyckades snärja åt mig nattligt sällskap även på söndagen, fick alltså spenderade de två senaste dagarna med min hjärtevän och ibland är det skönt med någon som står stabilt när resten skevar.

Idag huserade jag runt i huset och plockade sporadiskt iordning. Det börjar delvis uppföras en viss ordning i mitt rum även om allt just nu har lagts på lut i väntan på den nya sängen, 160 cm bred och ljuv som en ängels smekning mot kroppen. Ska ta och krypa ner med min armé av pälsdjur i den nuvarande bingen, tror minsann att en fjäder till har demolerats på det gamla skrället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0