room raiders

Suttit hela förmiddagen och sökt inrednings inspiration och google är som något slags narkotiskt medel, när jag väl börjar är jag fast i ett flertal timmar. Senast googlade jag skiten ur både naturkatastrofer och sjöfartolyckor och idag har jag dragit på mig läran om hur man målar om ett golv på bästa möjliga sätt, minst fem olika tillvägagångssätt att göra en pensel fri från oljebaserad färg och vart man bästa placerar en säng i ett rum. Från början skulle jag bara googla sängkläder.

När jag väl brutit upp med mitt och sökmotorns destruktiva förhållande kliade det så i fingrarna att jag inte kunde låta bli att gå och leta fatt i en burk med vit färg och måla om diverse småprylar. Satt och filosoferade över hur mitt rum ska ta sin nya skepnad när möblemanget ska börja att roteras och ändras om och eftermiddagens timmar ägnades åt att härja runt på övervåningen med lillebrors möbler eftersom han flyttar från sitt lilla skrymsle in i ett rymligare rum. Jag får se det som en uppvärmning inför vad som komma skall i mitt eget tillhåll. Men jag får vänta tills helgen med rummet för jag är i behov av en handelskraftig man för att ro den här båten i hamn. Tur att jag besitter en sådan man i mitt liv, jag pekar och han utför. Det är kärlek.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0