hej måndag

Mötte upp två förträffliga damer igår över en kopp varmchoklad på Pims och som vanligt när man är med dem känns det som tiden löper iväg. Det blev en fin avslutning på en vecka som känts lång och idag fick jag en bra start på denna vecka genom att spendera dagen med Angelica.

Vi avverkade som vanligt många kilometer till fots och det är skönt att få ventilera av sig ett slag. Känner mig kluven över att vintern återvänt, klyvs mellan att omgivningen blir så mycket finare med lite puder på och att det är så förbannat halt ute att man varken kan framföra ett fordon eller sig själv utan att stå på givakt eller skriva sitt eget testamente. Efter att jag och Angelica strosat vinterlandskapet fram serverades det pannkakor med två sorters sylt i ett pittoreskt kök. När vi berövat huset på dess matmagasin kände vi att det var dags för ett miljöombyte och slog oss ner under nytt hustak. Tog en vandring längst med memory lane när vi kollade igenom gamla bilder från vår tidiga tonår och mindes hur det var att vara knappt 15 år gammal, redo för äventyr och blåögda på livet. Rundade av med pepparkakor och mjölk runt köksbordet innan dagen led mot sitt slut och hon lämnade min boning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0