mondayitis

Funderar på den här helgen psykiska mördande och funderar över omskolning från mig själv. Men alla dalar har toppar och i lördags firade vi at pappa överlevt 50 år genom att förtära libanesiskt, tillsammans med den äldre generationen. Mitt under väntan på förrättern hivar farfar upp en ny digitalkamera i snäv design och tidigare har han lättat på hjärtat och sagt att han skulle vilja skaffa facebook, för att hålla koll på vad barnbarnen sysslar med. Skönt att Bengt 80 år, inte räds dagens moderniheter utan annamar dem med öppna armar.

Själv svär jag över dagens teknik. Det går inte, verkligen inte, få ner gratis- sms till min mobil och jag har försökt på alla de sätt som finns och alla de sätt som inte finns. Fattas bara att besöka en Teliabutik med svansen mellan benen och be om hjälp. Ska göra kampen för gratis-sms till en följetong här, eftersom det är så dagens ungdom kommunicerar. Så tills dess kan man nå mig genom att,

- Skriva här on my blog. Roligt och tragiskt att det kanske händer något på kommentarsfältet då. 
- Skicka sms där det på en gång står vad man vill, skippa mellansnacket och get to the point. Förvänta er inget långt svar, kort och koncist är min melodi nu för tiden. 
- Slå en signal. Besitter både hemtelefon och mobiltelefon och man borde beakta detta bortglömda kommunikationsmedel.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0