smell you later

Jag har nog alltid dragits med lite skröplig syn, gick bet på syntestet och fick som liten en bokad tid till Farbror Optikern. Men de svaga ögonen har kompenterats upp med ett förträffligt luktsinne utan dess like, både på gott och ont. Känner direkt lukten om någon i tysthet kvävt en rap, om någon i en tågkupé tar av sig skorna och blir omedelbart illamående om någon äter mat i ett rörande fordon. Jag kan inte utstå lukten av en wunder baum, den stickande lukten kväver en och doftgranen slängs ut lika fort som den sattes in.

Men sidoeffekterna vägs upp av det positiva med att ha ett förträffligt luktsinne. Genom dofter skapas minnen och bara en liten uns av en doft kan översvämma ens inre med minnesbilder. Känslan av följande dofter är obeskrivliga. 

- Nyklippt gräs och syrener. 
- Sköljmedel. Hänger upp nytvättade tröjor i rummet och låter rummet fyllas upp av doften. Favoriten är Comforts limited edition sköljmedel för två vintrar sedan, annars toppar det blåa Softlan listan.  
- Solvarm hud.
- Fuktig mossa.  
- Att ligga och snusa mellan skulderbladen på den man tycker alldeles för mycket om. 

Tur för mig att jag frodas i doften av sköljmedel, katten vomerade precis i min säng. En extra tacksägelse till mor min som köpt tre olika sköljmedel att vraka mellan.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0