goder kväller

Klev utanför dörren och kände mig som Lucy när hon klev in i garderoben och ut i Narnia. Gillar promenader i vinterdagar när solen skiner och luften är så kylig att man andas ut rök. Det är sådana dagar som det är förmånligt att bo på landet där snön fortfarande är vit och inte smutsigt brun eller gul. Fast när jag begrundar det så är nog alla årstider finare på landsbygden, kommer nog genomgå en smärre identitetskris när vi skiljs åt, de vidsträckta ängarna och jag.

Utöver promenad har jag gjort en del nytta i mitt liv och sen har jag städat huserum. Har även blivit mor på senaste dar, han är 17 år gammal och väger 20 kilo mer än mig, redig pojke. Min uppgift som mor är att skjutsa honom tidigt på morgonen till tåget och sedan framåt dagen hämta honom, dagar med extra sidoglans ingår även träningshämtning. Så eftersom jag ska upp vid gryningen imorgon för att transportera honom och sedan utföra egna ärenden ska jag dra ner mig under täcket och avverka några avsnitt av Gossip Girl innan jag välkomnar John Blund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0