kvällen på dagen efter

Jag återförenades aldrig med de borttappade skorna men var ändå allt för drucken för att ägna en tanke om jag ens hade på fötterna. Alla tjejerna samlades upp under samma tak och det donades iordning och sedan slog vi oss ner för födelsedagsmiddag för Julia. Efter prat, mat, efterrätt, vin och shottar damp de gamla klasskamraterna in och det kändes som man återigen gick i gymnasiet, ljuva år, ljuva tider. Efter några timmars återförening skulle det ut på stadens gator och svängas runt och efter det gick det bara neråt. Våra sällskapsdamer försvann åt vitt skilda håll och tillsammans med Lennart och Thornblad valdes helt fel dansgolv. Kvällen resulterade i ett enda långt sökande efter de borttappade och slutade upp runt ett bord där chips som pålägg fick döva sinnesstämningen. Nästa gång gör vi om och gör kom vi fram till, vilket innebär att vi inte gästar Skövdes nattliv utan håller oss kvar i hemmets trygga vrå, för som alltid är det där som man har roligast under kvällen.

Vaknade upp som man förtjänade med två damer som speglade gårdagen rättvist och vi satt under lång tid och pratade och hittade lösningar på diverse världsproblem. Kom hem och haverade i säng under en filt med en katt som spinnande sällskap. Vaknade upp, åt mat och ska besöka duschen innan jag återigen bäddar ner mig, denna gång med glass och Gossip Girl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0