friday i'm in love

Efter regn kommer solsken och efter festivaler kommer pantburkar. Makalöst vad folk pantar, de är antingen miljövänner eller riktiga gnidare. Jag bär ölbackar och sliter mig svettig i ett kvalmigt rum som luktar gammal fylla. Bägaren rinner över när någon har valt spy i en påse med hål i och då förlorar man allt hopp om mänskligheten. Har aldrig tvättat mina händer så frenetiskt som efter det, nagelbanden blödde och jag kunde ana skelettet där under någonstans.

Men igår gick jag på helg 17.30. Mötte upp fröken Myrvik tjugo minuter senare och vi cyklade hem tillsammans för att sedan sadla om och börja promenera. Det är så fint att få luftas med henne och få lufta av sig till henne, ack en så fager dam det dära. Ska bege mig med bror i bil till Mariestad och vi ska uträtta ärenden och hålla varandra sällskap. Kombinerar nytta med nöje och hämtar upp mitt hjärta, för ikväll ska vi smaka på naturen och leva frilufsliv med natthimlen och stjärnorna som sällskap.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0