wilderness rules

Krigade på gymmet efter jobbet och lät håret lockas av svetten i nacken. Klev upp 05.20 och har varit igång i ett sedan dess, smygsov på bussen hem för att finna ork i att maka mig in i duschen. Har en oskriven regel att jag aldrig går till sängs svettig och jäklig, vill inte sprida odör bland sängkläderna, i min fristad.

Ihelgen packade jag frilufsutrustningen och mitt hjärta i bilen och sedan körde vi iväg på jakt efter en potentiell övernattningsplats. Hittade vår boning och gjorde oss hemmastadda med öppen eld, filtar och värmeljus. Lagade mat som smakade som himlen själv och tillagade banan, choklad och marshmellow på glöden och frodades i kärlek och socker. Slås av tanken varför man inte gör dessa utflykter oftare, så enkelt, kravlöst och förbannat gemytligt. Ska leva på att somna till brassprakande och att smygtitta på min kärlek i gryningsljus när jag tar mig igenom 46 timmars arbete denna vecka. Ska motivera mig med fina tankar och leva på min uppladdning av kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0